Mācīšanās un mācīšana

Permanent URI for this collection
Kolekcijā pieejami atbalsta materiāli docētājiem studencentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas iedzīvināšanai studiju kursos. Piedāvātas daudzveidīgas mācīšanās un mācīšanas stratēģijas, metodes un paņēmieni, kas pielāgojami visdažādākajiem studiju kursiem.
Browse

Recent Submissions

Now showing  1 - 5 of 15
  • Thumbnail Image
    Docētājas pieredzes stāsta video. Mācību video augstākajā izglītībā.
    Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Zobu protezēšanas katedras docētāju Baibu Spriņģi piedāvājam jaunu pieredzes stāsta video! Docētāja studiju kursam „Preklīnika zobu protezēšanā” ir izveidojusi interaktīvus mācību video un videomateriālos bāzētus H5P zarotos scenārijus, lai veicinātu studējošo iespējas pilnveidot zobu slīpēšanas prasmes. Pārdomāti, saturiski bagāti un interaktīvi mācību video docētājiem ir nozīmīgs mācīšanas resurss. Mācību video integrēšana studiju procesā rada pozitīvu ietekmi uz mācīšanos un mācīšanu.
    View more
    Type: Video ieraksts / Video
    Author:   Spriņģe Baiba   [3]
    Created: 2025-01-01
    Modified: 2025-04-04
  • Thumbnail Image
    Ko nozīmē hospitēšana? Jeb kolēģa strukturētā novērošana? What does hospitation mean? Or a structured observation of a colleague?
    [LV] Šajā materiālā uzzināsiet: • kas ir hospitēšana un kāda ir tās nozīme augstākajā izglītībā? • kādi ir ieguvumi no hospitēšanas? • ko iespējams hospitēt? • kurš var hospitēt? • kas jāņem vērā, gatavojoties un hospitējot? • kas reglamentē hospitēšanu RSU? • kur pieejama strukturētas novērošanas pārskata veidlapa? [ENG] In this handout you will learn:• what does hospitation mean? • What are the benefits of hospitation? • What can be observed during a hospitation? • Who can participate in hospitation? • What to consider when preparing for and conducting a hospitation? • What regulates hospitation at RSU?
    View more
    Type: Informatīvs materiāls / Informative material
    Author:   Pedagoģiskās izaugsmes centrs PIC   [1]
    Created: 2025-01-01
    Modified: 2025-03-03
  • Thumbnail Image
    Studentcentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas principu īstenošana Rīgas Stradiņa universitātē
    Šajā materiālā apkopota RSU docētāju pieredze, īstenojot deviņus studentcentrētas pieejas (SCP) principus. Katrs docētāja pieredzes stāsts atklāj skatījumu uz šīs pieejas īstenošanu studiju procesā, apliecinot, ka SCP ir daudzveidīga, radoša un nepārtraukti pilnveidojama Šis materiāls izstrādāts docētājiem, kuri vēlas: padziļināt izpratni par SCP, uzzināt, kā citi docētāji praksē īsteno SCP principus, novērtēt savu docēšanas pieeju un identificēt iespējas studiju kvalitātes pilnveidei, atbildot uz pašrefleksijas jautājumiem.
    View more
    Type: Informatīvs materiāls / Informative material
    Author:   Pedagoģiskās izaugsmes centrs PIC   [1]
    Created: 2024-01-01
    Modified: 2024-12-16
  • Thumbnail Image
    Docētāja pieredzes stāsts. Sinhrona un asinhrona studējošo savstarpējā mācīšanās tiešsaistē un klātienē
    Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Radioloģijas katedras docētāju Artūru Šilovu ir tapis Docētāja pieredzes stāsta ieraksts par sinhronu un asinhronu studējošo savstarpējo mācīšanos tiešsaistē un klātienē. Medicīnas studējošajiem tika izveidota sistēma, kurā pieredzējušie speciālisti sagatavo vecāko kursu studējošos, kuri pēc tam nodod iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes citiem studējošajiem. Uz šī pamata tika izveidots izvēles studiju kurss, kurā katru semestri tiek sagatavoti vairāk nekā 40 studējošie. Lai nodrošinātu kvalitatīvu studiju kursu, tika izstrādāti īsi, konkrēti teorētiskie materiāli, kā arī ierakstīti detalizēti video.
    View more
    Type: Video ieraksts / Video
    Author:   Šilovs Artūrs   [3]
    Created: 2024-01-01
    Modified: 2024-11-14
  • Thumbnail Image
    Docētāja pieredzes stāsts. Hibrīdstudijas
    Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Aroda un vides medicīnas katedras docētāju Aneku Kļaviņu tapis Docētāja pieredzes stāsta ieraksts par hibrīdstudijām. Hibrīdstudijas ir docētāja organizētas tiešsaistes mācīšanās un mācīšanās aktivitātes, kas veidotas ar mērķi arvien vairāk aizstāt klātienes nodarbības, nodrošinot mācīšanās aktivitātes vienlaikus kā klātienē tā tiešsaistē. Hibrīdstudiju organizācijas forma kļuva īpaši populāra Covid-19 pandēmijas laikā, jo tā nodrošināja studiju nepārtrauktību. Tomēr arī ārpus pandēmijas situācijas hibrīdstudijas nodrošina elastīgu mācīšanos un vienlīdzīgu pieejamību izglītībai visiem studējošajiem. Šī studiju organizācijas forma var palīdzēt risināt telpu vai materiālo resursu trūkumu, lielākas studējošo grupas sadalot mazākās un nodarbības studējošajiem apmeklējot pamīšus klātienē un tiešsaistē. Īstenojot hibrīdstudijas būtiski ir: detalizēti plānot katras nodarbības un visa studija kursu gaitu; pārliecināties, ka pieejams stabils interneta pieslēgums; ņemt vērā studējošo atšķirīgo komunikācijas un sadarbības pieredzi; rast iespēju studiju norisi pielāgot studējošo mācīšanās vajadzībām.
    View more
    Type: Video ieraksts / Video
    Author:   Kļaviņa Aneka   [3]
    Created: 2024-01-01
    Modified: 2024-11-14