Mācīšanās un mācīšana

Permanent URI for this collection
Kolekcijā pieejami atbalsta materiāli docētājiem studencentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas iedzīvināšanai studiju kursos. Piedāvātas daudzveidīgas mācīšanās un mācīšanas stratēģijas, metodes un paņēmieni, kas pielāgojami visdažādākajiem studiju kursiem.
Browse

Recent Submissions

Now showing  1 - 5 of 12
  • Thumbnail Image
    Docētāja pieredzes stāsts. Sinhrona un asinhrona studējošo savstarpējā mācīšanās tiešsaistē un klātienē
    Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Radioloģijas katedras docētāju Artūru Šilovu ir tapis Docētāja pieredzes stāsta ieraksts par sinhronu un asinhronu studējošo savstarpējo mācīšanos tiešsaistē un klātienē. Medicīnas studējošajiem tika izveidota sistēma, kurā pieredzējušie speciālisti sagatavo vecāko kursu studējošos, kuri pēc tam nodod iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes citiem studējošajiem. Uz šī pamata tika izveidots izvēles studiju kurss, kurā katru semestri tiek sagatavoti vairāk nekā 40 studējošie. Lai nodrošinātu kvalitatīvu studiju kursu, tika izstrādāti īsi, konkrēti teorētiskie materiāli, kā arī ierakstīti detalizēti video.
    View more
    Type: Video ieraksts / Video
    Author:   Šilovs Artūrs   [3]
    Created: 2024-01-01
    Modified: 2024-11-14
  • Thumbnail Image
    Docētāja pieredzes stāsts. Hibrīdstudijas
    Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Aroda un vides medicīnas katedras docētāju Aneku Kļaviņu tapis Docētāja pieredzes stāsta ieraksts par hibrīdstudijām. Hibrīdstudijas ir docētāja organizētas tiešsaistes mācīšanās un mācīšanās aktivitātes, kas veidotas ar mērķi arvien vairāk aizstāt klātienes nodarbības, nodrošinot mācīšanās aktivitātes vienlaikus kā klātienē tā tiešsaistē. Hibrīdstudiju organizācijas forma kļuva īpaši populāra Covid-19 pandēmijas laikā, jo tā nodrošināja studiju nepārtrauktību. Tomēr arī ārpus pandēmijas situācijas hibrīdstudijas nodrošina elastīgu mācīšanos un vienlīdzīgu pieejamību izglītībai visiem studējošajiem. Šī studiju organizācijas forma var palīdzēt risināt telpu vai materiālo resursu trūkumu, lielākas studējošo grupas sadalot mazākās un nodarbības studējošajiem apmeklējot pamīšus klātienē un tiešsaistē. Īstenojot hibrīdstudijas būtiski ir: detalizēti plānot katras nodarbības un visa studija kursu gaitu; pārliecināties, ka pieejams stabils interneta pieslēgums; ņemt vērā studējošo atšķirīgo komunikācijas un sadarbības pieredzi; rast iespēju studiju norisi pielāgot studējošo mācīšanās vajadzībām.
    View more
    Type: Video ieraksts / Video
    Author:   Kļaviņa Aneka   [3]
    Created: 2024-01-01
    Modified: 2024-11-14
  • Thumbnail Image
    Mākslīgais intelekts un akadēmiskais godīgums. Darba lapa docētāja refleksijai
    Refleksijas darba lapa "Mākslīgais intelekts un akadēmiskais godīgums" adaptēta, lai veicinātu pārdomātu un ētisku pieeju mākslīgā intelekta (MI) izmantošanai studiju procesā. Darba lapā apkopoti dažādi MI izmantošanas scenāriji, kur docētājs var izvērtēt kad un kā ChatGPT izmantošana var būt pieņemama vai nepieņemama dažādos mācību kontekstos. Šī darba lapa palīdz izprast, kā MI var kalpot par vērtīgu palīgrīku, vienlaikus saglabājot akadēmiskā godīguma un studiju kvalitātes standartus. Viedtālruņos darba lapas interaktivitāte ir ierobežota
    View more
    Type: Informatīvs materiāls / Informative material
    Author:   Pedagoģiskās izaugsmes centrs PIC   [1]
    Created: 2024-01-01
    Modified: 2024-11-13
  • Thumbnail Image
    Pašvadīta mācīšanās
    Pašvadītas mācīšanās mērķis ir identificēt individuālās mācīšanās vajadzības, novērtēt savas zināšanas un prasmes, plānot studiju darbu izpildes procesu, uzraudzīt mācīšanās progresu un vajadzības gadījumā pielāgot izvēlētās mācīšanās metodes.
    View more
    Type: Prezentācija / Presentation
    Author:   Kadakovska Zane   [1]
    Created: 2021-01-01
    Modified: 2024-07-26
  • Thumbnail Image
    Vadlīnijas docētājiem pētniecības norišu integrēšanai studiju procesā
    Vadlīniju mērķis atbalstīt RSU docētājus, piedāvājot idejas dažādiem studiju kursā integrējamiem uzdevumiem, kā veicināt studējošo aktīvu mācīšanos, piedaloties konferencēs. RSU mācīšanās un mācīšanas ir viena no vadošajām pieejām, kuras īstenošanā ir svarīga studējošo iesaiste pētniecības vidē un studējošo meklējumdarbības, jeb pētnieciskā darba veikšanas prasmju pilnveide un patstāvības kāpināšana.
    View more
    Type: Vadlīnijas / Guidelines
    Author:   Pedagoģiskās izaugsmes centrs PIC   [1]
    Created: 2022-01-01
    Modified: 2024-05-16