Mācīšanās un mācīšana
Permanent URI for this collection
Kolekcijā pieejami atbalsta materiāli docētājiem studencentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas iedzīvināšanai studiju kursos. Piedāvātas daudzveidīgas mācīšanās un mācīšanas stratēģijas, metodes un paņēmieni, kas pielāgojami visdažādākajiem studiju kursiem.
Browse
Recent Submissions
1 - 5 of 16
- Docētājas pieredzes stāsts. Mācību video augstākajā izglītībāView moreMācību video augstākajā izglītībā Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Zobu protezēšanas katedras docētāju Baibu Spriņģi piedāvājam jaunu pieredzes stāsta video! Docētāja studiju kursam „Preklīnika zobu protezēšanā” ir izveidojusi interaktīvus mācību video un videomateriālos bāzētus H5P zarotos scenārijus, lai veicinātu studējošo iespējas pilnveidot zobu slīpēšanas prasmes. Pārdomāti, saturiski bagāti un interaktīvi mācību video docētājiem ir nozīmīgs mācīšanas resurss. Mācību video integrēšana studiju procesā rada pozitīvu ietekmi uz mācīšanos un mācīšanu.Type: Video ieraksts / VideoCreated: 2025-01-01Modified: 2025-05-10
- Docētājas pieredzes stāsts. Studējošo vajadzību apzināšana un drošas mācību vides veidošanaView moreSadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Rehabilitācijas katedras docētāju Undu Avotu piedāvājam jaunu pieredzes stāsta video! Docētāja studiju procesā mērķtiecīgi apzinās studējošo dažādās vajadzības un veicina vidi, kas: * samazina studējošo trauksmi un bailes kļūdīties, radot drošu, atbalstošu vidi, kurā kļūdas tiek uztvertas kā neatņemama mācīšanās procesa daļa; *stiprina cieņpilnas un atbalstošas savstarpējās attiecības, kas balstītas uz iekļaujošu komunikāciju starp studējošajiem un docētāju; * stiprina studējošo pašpārliecinātību un piederības sajūtu, akcentējot katra studējošā ieguldījumu studiju procesā un veidojot vidi, kurā ikviens jūtas novērtēts; * atbalsta pašvadītas mācīšanās prasmes un iniciatīvu, sniedzot iespēju studējošajiem izvēlēties uzdevumu formu, tādējādi veicinot atbildību par savu mācīšanos; * sekmē pozitīvas uz attīstību veicinošas atgriezeniskās saites veidošanu, kur atgriezeniskā saite ir regulāra, savlaicīga un vērsta uz studējošā izaugsmi, nevis kļūdu norādīšanu. Aicinām iedvesmoties no docētājas pieredzes un kopīgi veidot studiju vidi, kurā ikviens studējošais jūtas novērtēts un atbalstīts savā akadēmiskajā izaugsmē.Type: Video ieraksts / VideoCreated: 2025-01-01Modified: 2025-05-10
- Ko nozīmē hospitēšana? Jeb kolēģa strukturētā novērošana? What does hospitation mean? Or a structured observation of a colleague?View more[LV] Šajā materiālā uzzināsiet: • kas ir hospitēšana un kāda ir tās nozīme augstākajā izglītībā? • kādi ir ieguvumi no hospitēšanas? • ko iespējams hospitēt? • kurš var hospitēt? • kas jāņem vērā, gatavojoties un hospitējot? • kas reglamentē hospitēšanu RSU? • kur pieejama strukturētas novērošanas pārskata veidlapa? [ENG] In this handout you will learn:• what does hospitation mean? • What are the benefits of hospitation? • What can be observed during a hospitation? • Who can participate in hospitation? • What to consider when preparing for and conducting a hospitation? • What regulates hospitation at RSU?Type: Informatīvs materiāls / Informative materialCreated: 2025-01-01Modified: 2025-03-03
- Studentcentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas principu īstenošana Rīgas Stradiņa universitātēView moreŠajā materiālā apkopota RSU docētāju pieredze, īstenojot deviņus studentcentrētas pieejas (SCP) principus. Katrs docētāja pieredzes stāsts atklāj skatījumu uz šīs pieejas īstenošanu studiju procesā, apliecinot, ka SCP ir daudzveidīga, radoša un nepārtraukti pilnveidojama Šis materiāls izstrādāts docētājiem, kuri vēlas: padziļināt izpratni par SCP, uzzināt, kā citi docētāji praksē īsteno SCP principus, novērtēt savu docēšanas pieeju un identificēt iespējas studiju kvalitātes pilnveidei, atbildot uz pašrefleksijas jautājumiem.Type: Informatīvs materiāls / Informative materialCreated: 2024-01-01Modified: 2024-12-16
- Docētāja pieredzes stāsts. Sinhrona un asinhrona studējošo savstarpējā mācīšanās tiešsaistē un klātienēView moreSadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Radioloģijas katedras docētāju Artūru Šilovu ir tapis Docētāja pieredzes stāsta ieraksts par sinhronu un asinhronu studējošo savstarpējo mācīšanos tiešsaistē un klātienē. Medicīnas studējošajiem tika izveidota sistēma, kurā pieredzējušie speciālisti sagatavo vecāko kursu studējošos, kuri pēc tam nodod iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes citiem studējošajiem. Uz šī pamata tika izveidots izvēles studiju kurss, kurā katru semestri tiek sagatavoti vairāk nekā 40 studējošie. Lai nodrošinātu kvalitatīvu studiju kursu, tika izstrādāti īsi, konkrēti teorētiskie materiāli, kā arī ierakstīti detalizēti video.Type: Video ieraksts / VideoCreated: 2024-01-01Modified: 2024-11-14