Formative Assessment on an Individual and an Institutional Level on the Way to Quality Culture
Thumbnail Image
Constant link of the material (URI)
Augstākajā izglītībā vienmēr īpaši aktuāla ir kvalitatīvas vērtēšanas stratēģijas izvēle, lai tā sniegtu pozitīvu ietekmi uz māčīšanos, veicinātu studiju kvalitāti un efektivitāti, kā arī sniegtu uzticamus rādītājus par studējošo studiju kursā. Pētījuma mērķis ir pētīt formatīvās vērtēšanas praksi Rīgas Stradiņa universitātē. Formatīva vērtēšana palīdz veidot un stiprināt izpratni par studiju kvalitāti organizācijā, parādot, ka kvalitatīva vērtēšana katrā studiju kursā ir cieši saistīta studiju kvalitātes augstākās izglītības iestādē kopumā. In higher education, the choice of a high-quality assessment strategy is always particularly relevant, so that it has a positive impact on learning, promotes the quality and efficiency of studies, as well as provides reliable indicators of the student's studies in the course. The aim of the study is to study the practice of formative assessment at Rīga Stradiņš University. Formative assessment helps to build and strengthen the understanding of the quality of studies in the organization, showing that qualitative assessment in each study course is closely related to the quality of studies in the higher education institution as a whole.

Authors [3]:
Published: 2017
Type: Publikācija / Publication
Language: English
Key words: augstākā izglītība,higher education,kvalitāte,quality,novērtēšana,formative assessment,formatīvā vērtēšana,kvalitātes nodrošināšana,quality assurance
Target audience: Pedagoģija / Pedagogy
Branch of science: 
Institution: Rīgas Stradiņa universitāte,Riga Stradiņš university
Departament: Pedagoģiskās izaugsmes centrs
Project: 
Added: 2024-05-16
Access rights: Atvērta piekļuve/Open rights