Mācīšanās un mācīšana
Permanent URI for this collection
Kolekcijā pieejami atbalsta materiāli docētājiem studencentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas iedzīvināšanai studiju kursos. Piedāvātas daudzveidīgas mācīšanās un mācīšanas stratēģijas, metodes un paņēmieni, kas pielāgojami visdažādākajiem studiju kursiem.
Browse
Browsing Mācīšanās un mācīšana by Subject "augstākā izglītība"
Results Per Page
Sort Options
- Docētāja pieredzes stāsts. Darbs ar lielām-apvienotām studējošo grupām.View more...Sadarbībā ar RSU Komunikācijas fakultātes prodekāni Līgu Ozoliņu ir tapis Docētāju pieredzes stāsta ieraksts, kurā raksturoti izaicinājumi un risinājumi darbam ar lielām studējošo grupām. Būtiski aspekti, kurus docētājam ieteicams pārdomāt, uzsākot darbu ar apvienotām jeb lielām studējošo grupām ir: individuālu uzdevumu pārorientēšana uz pāru vai nelielu grupu darbiem, digitālu risinājumu izmantošana sadarbības veicināšanai, studiju kursa vērtēšanas sistēmas pārskatīšana, lai izsvērtu, kur studējošajiem jāsaņem summatīvs vērtējums, kur izmantot automātiskās novērtēšanas iespējas un kur iespējams paredzēt formatīvus vērtēšanas veidus. Tāpat aicinām docētājus izvērtēt, kuros brīžos ir būtiska tieša docētāja-studējošā mijiedarbība un kur studējošie var būt patstāvīgāki, izmantojot docētāja piedāvātus materiālus, sagatavotus uzdevumu paraugus un konkrētas darba veikšanas instrukcijas.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [3]Created: 2023-01-01Modified: 2023-11-30
- Docētājas pieredzes stāsts. Mācību video augstākajā izglītībāView more...Mācību video augstākajā izglītībā Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Zobu protezēšanas katedras docētāju Baibu Spriņģi piedāvājam jaunu pieredzes stāsta video! Docētāja studiju kursam „Preklīnika zobu protezēšanā” ir izveidojusi interaktīvus mācību video un videomateriālos bāzētus H5P zarotos scenārijus, lai veicinātu studējošo iespējas pilnveidot zobu slīpēšanas prasmes. Pārdomāti, saturiski bagāti un interaktīvi mācību video docētājiem ir nozīmīgs mācīšanas resurss. Mācību video integrēšana studiju procesā rada pozitīvu ietekmi uz mācīšanos un mācīšanu.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Spriņģe Baiba [3]Created: 2025-01-01Modified: 2025-05-10
- Docētājas pieredzes stāsts. Studējošo vajadzību apzināšana un drošas mācību vides veidošanaView more...Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Rehabilitācijas katedras docētāju Undu Avotu piedāvājam jaunu pieredzes stāsta video! Docētāja studiju procesā mērķtiecīgi apzinās studējošo dažādās vajadzības un veicina vidi, kas: * samazina studējošo trauksmi un bailes kļūdīties, radot drošu, atbalstošu vidi, kurā kļūdas tiek uztvertas kā neatņemama mācīšanās procesa daļa; *stiprina cieņpilnas un atbalstošas savstarpējās attiecības, kas balstītas uz iekļaujošu komunikāciju starp studējošajiem un docētāju; * stiprina studējošo pašpārliecinātību un piederības sajūtu, akcentējot katra studējošā ieguldījumu studiju procesā un veidojot vidi, kurā ikviens jūtas novērtēts; * atbalsta pašvadītas mācīšanās prasmes un iniciatīvu, sniedzot iespēju studējošajiem izvēlēties uzdevumu formu, tādējādi veicinot atbildību par savu mācīšanos; * sekmē pozitīvas uz attīstību veicinošas atgriezeniskās saites veidošanu, kur atgriezeniskā saite ir regulāra, savlaicīga un vērsta uz studējošā izaugsmi, nevis kļūdu norādīšanu. Aicinām iedvesmoties no docētājas pieredzes un kopīgi veidot studiju vidi, kurā ikviens studējošais jūtas novērtēts un atbalstīts savā akadēmiskajā izaugsmē.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Avota Unda [3]Created: 2025-01-01Modified: 2025-05-10
- Ko nozīmē hospitēšana? Jeb kolēģa strukturētā novērošana? What does hospitation mean? Or a structured observation of a colleague?View more...[LV] Šajā materiālā uzzināsiet: • kas ir hospitēšana un kāda ir tās nozīme augstākajā izglītībā? • kādi ir ieguvumi no hospitēšanas? • ko iespējams hospitēt? • kurš var hospitēt? • kas jāņem vērā, gatavojoties un hospitējot? • kas reglamentē hospitēšanu RSU? • kur pieejama strukturētas novērošanas pārskata veidlapa? [ENG] In this handout you will learn:• what does hospitation mean? • What are the benefits of hospitation? • What can be observed during a hospitation? • Who can participate in hospitation? • What to consider when preparing for and conducting a hospitation? • What regulates hospitation at RSU?Type: Informatīvs materiāls / Informative materialAuthor: Pedagoģiskās izaugsmes centrs PIC [1]Created: 2025-01-01Modified: 2025-03-03
- Learning and Teaching During Covid-19: Survey FindingsView more...Rīgas Stradiņa universitāte (RSU), tāpat kā citas augstākās izglītības iestādes pasaulē, proaktīvi reaģējot uz globālo pandēmiju, 2020. gada 11. martā pārtrauca lekcijas klātienē, ierobežojot klātienes nodarbību nepieciešamību. Šajā situācijā izšķiroša nozīme bija katras augstākās izglītības iestādes līdzšinējai gatavībai nodrošināt ne tikai tehnoloģijām pilnveidotu, bet arī tehnoloģijām balstītu studiju procesu. Līdz ar to šī brīža galvenā pētnieciskā problēma bija, kā palīdzēt akadēmiskajam personālam tehniskā atbalsta vajadzībās un iezīmēt izglītības potenciālu, vadlīnijas studentiem, kā patstāvīgi strādāt pie satura un sasniegt paredzētos mācību rezultātus.Type: Publikācija / PublicationAuthor: Jansone-Ratinika Nora [5]Created: 2021-01-01Modified: 2024-05-16
- Pašvadīta mācīšanāsView more...Pašvadītas mācīšanās mērķis ir identificēt individuālās mācīšanās vajadzības, novērtēt savas zināšanas un prasmes, plānot studiju darbu izpildes procesu, uzraudzīt mācīšanās progresu un vajadzības gadījumā pielāgot izvēlētās mācīšanās metodes.Type: Prezentācija / PresentationAuthor: Kadakovska Zane [1]Created: 2021-01-01Modified: 2024-07-26
- Representation of the Student-Centred Learning Approach on University WebsiteView more...Izglītības paradigmu maiņas aktualitāte nacionālā un globālā kontekstā rada nepieciešamību un izaicinājumu augstākās izglītības sistēmai piedzīvot dinamiskas pārmaiņas, virzoties uz individualizētāku izglītības procesu. Studentcentrēta mācīšanās pieeja kā aktuāla izglītības procesa īstenošanas forma atbilst mūsdienu sabiedrības vajadzībām un kā tāda veicina izaugsmi gan individuālā, gan institucionālā līmenī. Pētījuma mērķis ir izvērtēt pieejas atspoguļojumu Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) mājaslapā, tādējādi piedāvājot secinājumus un ieteikumus tās attīstībai.Type: Publikācija / PublicationAuthor: Āriņa Baiba [3]Created: 2017-01-01Modified: 2024-05-16
- Vadlīnijas docētājiem pētniecības norišu integrēšanai studiju procesā. Guidelines for academic staff Integrating RSU conferences into the study processView more...[LV] Vadlīniju mērķis ir atbalstīt RSU docētājus, piedāvājot idejas dažādiem studiju kursā integrējamiem uzdevumiem, kā veicināt studējošo aktīvu mācīšanos, piedaloties konferencēs. Pētniecībā balstīta mācīšanās un mācīšanas ir viena no vadošajām stratēģijām, kuras īstenošanā ir svarīga studējošo iesaiste pētniecības vidē un studējošo meklējumdarbības, jeb pētnieciskā darba veikšanas prasmju pilnveide un patstāvības kāpināšana. [ENG] The goal of these guidelines is to support RSU academic staff by offering ideas for various tasks that can be integrated into study courses to promote active student learning through participation in conferences. Research-based learning and teaching is one of the leading strategies, emphasizing the importance of student engagement in the research environment, the development of students' inquiry and research skills, and fostering their independence.Type: Vadlīnijas / GuidelinesAuthor: Pedagoģiskās izaugsmes centrs PIC [1]Created: 2022-01-01Modified: 2024-05-16