Mācīšanās un mācīšana
Permanent URI for this collection
Kolekcijā pieejami atbalsta materiāli docētājiem studencentrētas mācīšanās un mācīšanas pieejas iedzīvināšanai studiju kursos. Piedāvātas daudzveidīgas mācīšanās un mācīšanas stratēģijas, metodes un paņēmieni, kas pielāgojami visdažādākajiem studiju kursiem.
Browse
Browsing Mācīšanās un mācīšana by Subject "augstākā izglītība"
Results Per Page
Sort Options
- Docētāja pieredzes stāsts. Darbs ar lielām-apvienotām studējošo grupām.View more...Sadarbībā ar RSU Komunikācijas fakultātes prodekāni Līgu Ozoliņu ir tapis Docētāju pieredzes stāsta ieraksts, kurā raksturoti izaicinājumi un risinājumi darbam ar lielām studējošo grupām. Būtiski aspekti, kurus docētājam ieteicams pārdomāt, uzsākot darbu ar apvienotām jeb lielām studējošo grupām ir: individuālu uzdevumu pārorientēšana uz pāru vai nelielu grupu darbiem, digitālu risinājumu izmantošana sadarbības veicināšanai, studiju kursa vērtēšanas sistēmas pārskatīšana, lai izsvērtu, kur studējošajiem jāsaņem summatīvs vērtējums, kur izmantot automātiskās novērtēšanas iespējas un kur iespējams paredzēt formatīvus vērtēšanas veidus. Tāpat aicinām docētājus izvērtēt, kuros brīžos ir būtiska tieša docētāja-studējošā mijiedarbība un kur studējošie var būt patstāvīgāki, izmantojot docētāja piedāvātus materiālus, sagatavotus uzdevumu paraugus un konkrētas darba veikšanas instrukcijas.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [3]Created: 2023-01-01Modified: 2023-11-30
- Learning and Teaching During Covid-19: Survey FindingsView more...Rīgas Stradiņa universitāte (RSU), tāpat kā citas augstākās izglītības iestādes pasaulē, proaktīvi reaģējot uz globālo pandēmiju, 2020. gada 11. martā pārtrauca lekcijas klātienē, ierobežojot klātienes nodarbību nepieciešamību. Šajā situācijā izšķiroša nozīme bija katras augstākās izglītības iestādes līdzšinējai gatavībai nodrošināt ne tikai tehnoloģijām pilnveidotu, bet arī tehnoloģijām balstītu studiju procesu. Līdz ar to šī brīža galvenā pētnieciskā problēma bija, kā palīdzēt akadēmiskajam personālam tehniskā atbalsta vajadzībās un iezīmēt izglītības potenciālu, vadlīnijas studentiem, kā patstāvīgi strādāt pie satura un sasniegt paredzētos mācību rezultātus.Type: Publikācija / PublicationAuthor: Jansone-Ratinika Nora [5]Created: 2021-01-01Modified: 2024-05-16
- Pašvadīta mācīšanāsView more...Pašvadītas mācīšanās mērķis ir identificēt individuālās mācīšanās vajadzības, novērtēt savas zināšanas un prasmes, plānot studiju darbu izpildes procesu, uzraudzīt mācīšanās progresu un vajadzības gadījumā pielāgot izvēlētās mācīšanās metodes.Type: Prezentācija / PresentationAuthor: Kadakovska Zane [1]Created: 2021-01-01Modified: 2024-07-26
- Representation of the Student-Centred Learning Approach on University WebsiteView more...Izglītības paradigmu maiņas aktualitāte nacionālā un globālā kontekstā rada nepieciešamību un izaicinājumu augstākās izglītības sistēmai piedzīvot dinamiskas pārmaiņas, virzoties uz individualizētāku izglītības procesu. Studentcentrēta mācīšanās pieeja kā aktuāla izglītības procesa īstenošanas forma atbilst mūsdienu sabiedrības vajadzībām un kā tāda veicina izaugsmi gan individuālā, gan institucionālā līmenī. Pētījuma mērķis ir izvērtēt pieejas atspoguļojumu Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) mājaslapā, tādējādi piedāvājot secinājumus un ieteikumus tās attīstībai.Type: Publikācija / PublicationAuthor: Āriņa Baiba [3]Created: 2017-01-01Modified: 2024-05-16
- Vadlīnijas docētājiem pētniecības norišu integrēšanai studiju procesāView more...Vadlīniju mērķis atbalstīt RSU docētājus, piedāvājot idejas dažādiem studiju kursā integrējamiem uzdevumiem, kā veicināt studējošo aktīvu mācīšanos, piedaloties konferencēs. RSU mācīšanās un mācīšanas ir viena no vadošajām pieejām, kuras īstenošanā ir svarīga studējošo iesaiste pētniecības vidē un studējošo meklējumdarbības, jeb pētnieciskā darba veikšanas prasmju pilnveide un patstāvības kāpināšana.Type: Vadlīnijas / GuidelinesAuthor: Pedagoģiskās izaugsmes centrs PIC [1]Created: 2022-01-01Modified: 2024-05-16