Atbalsta materiāli docētājiem
Browse
Browsing Atbalsta materiāli docētājiem by Author "Kadakovska Zane"
Results Per Page
Sort Options
- Docētāja pieredzes stāsts. Darbs ar lielām-apvienotām studējošo grupām.View more...Sadarbībā ar RSU Komunikācijas fakultātes prodekāni Līgu Ozoliņu ir tapis Docētāju pieredzes stāsta ieraksts, kurā raksturoti izaicinājumi un risinājumi darbam ar lielām studējošo grupām. Būtiski aspekti, kurus docētājam ieteicams pārdomāt, uzsākot darbu ar apvienotām jeb lielām studējošo grupām ir: individuālu uzdevumu pārorientēšana uz pāru vai nelielu grupu darbiem, digitālu risinājumu izmantošana sadarbības veicināšanai, studiju kursa vērtēšanas sistēmas pārskatīšana, lai izsvērtu, kur studējošajiem jāsaņem summatīvs vērtējums, kur izmantot automātiskās novērtēšanas iespējas un kur iespējams paredzēt formatīvus vērtēšanas veidus. Tāpat aicinām docētājus izvērtēt, kuros brīžos ir būtiska tieša docētāja-studējošā mijiedarbība un kur studējošie var būt patstāvīgāki, izmantojot docētāja piedāvātus materiālus, sagatavotus uzdevumu paraugus un konkrētas darba veikšanas instrukcijas.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [3]Created: 2023-01-01Modified: 2023-11-30
- Docētāja pieredzes stāsts. Gadījuma analīzes metode multiprofesionālās studējošo komandās.View more...Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Rehabilitācijas katedras studiju programmas "Ergoterapija" lektori Zani Liepiņu piedāvājam ieskatu gadījuma analīzes metodē, kas īstenota multiprofesionālās studējošo komandās. Gadījumu analīze ir augstākajā izglītībā plaši izmantota mācīšanās un mācīšanas metode, kas sniedz studējošajiem iespēju pielietot teorētiskās zināšanas praktiskās situācijās. Analizējot reālas situācijas un gadījumu aprakstus, studējošajiem tiek piedāvāta iespēja iegūt praktisku jēgu teorētiski apgūtajām zināšanām, kā arī apskatīt situācijas no dažādām perspektīvām. Vēl jo vairāk, studējošo sadarbība komandās, kur ir atšķirīgu profesiju topošie eksperti, pietuvina situāciju reālās dzīves kontekstam, ar ko studējošie saskarsies profesionālajā vidē. Savu ideju pārstāvēšana un profesionālo zināšanu un prasmju izmantošana ne tikai atbalsta studējošo pētniecisko un analītisko prasmju attīstību, bet arī stiprina viņu pārliecību par savu profesionālo kompetenci un lomu situācijas risināšanā. Tāpat darbs multiprofesionālā komandā atbalsta tādas studējošo caurviju prasmes kā: sadarbības prasmes, kritiskā domāšana, efektīva komunikācija, pašvadīta mācīšanās. Lai studējošie veiksmīgi varētu sadarboties kompleksa gadījuma analīzē multiprofesionālā komandā, ir svarīgi, ka viņiem ir plaša pieredze sadarbībai komandās, pietiekoša zināšanu un prasmju bāze, lai veiktu piedāvāto uzdevumu, pieejams atbalsts un resursi, lai pieņemtu pierādījumos balstītus lēmumus. Savukārt, docētājiem un studiju procesa plānotājiem, veiksmīgai gadījumu analīzes ieviešanai multiprofesionālās studējošo komandās, būs savstarpēji jāmeklē kompromisi piedāvātā gadījuma izstrādē, nodarbības laika un vietas saskaņošanā un citos organizatoriskos jautājumos.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [4]Created: 2023-01-01Modified: 2023-11-08
- Docētāja pieredzes stāsts. HibrīdstudijasView more...Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Aroda un vides medicīnas katedras docētāju Aneku Kļaviņu tapis Docētāja pieredzes stāsta ieraksts par hibrīdstudijām. Hibrīdstudijas ir docētāja organizētas tiešsaistes mācīšanās un mācīšanās aktivitātes, kas veidotas ar mērķi arvien vairāk aizstāt klātienes nodarbības, nodrošinot mācīšanās aktivitātes vienlaikus kā klātienē tā tiešsaistē. Hibrīdstudiju organizācijas forma kļuva īpaši populāra Covid-19 pandēmijas laikā, jo tā nodrošināja studiju nepārtrauktību. Tomēr arī ārpus pandēmijas situācijas hibrīdstudijas nodrošina elastīgu mācīšanos un vienlīdzīgu pieejamību izglītībai visiem studējošajiem. Šī studiju organizācijas forma var palīdzēt risināt telpu vai materiālo resursu trūkumu, lielākas studējošo grupas sadalot mazākās un nodarbības studējošajiem apmeklējot pamīšus klātienē un tiešsaistē. Īstenojot hibrīdstudijas būtiski ir: detalizēti plānot katras nodarbības un visa studija kursu gaitu; pārliecināties, ka pieejams stabils interneta pieslēgums; ņemt vērā studējošo atšķirīgo komunikācijas un sadarbības pieredzi; rast iespēju studiju norisi pielāgot studējošo mācīšanās vajadzībām.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Kļaviņa Aneka [3]Created: 2024-01-01Modified: 2024-11-14
- Docētāja pieredzes stāsts. Sinhrona un asinhrona studējošo savstarpējā mācīšanās tiešsaistē un klātienēView more...Sadarbībā ar Rīgas Stradiņa universitātes Radioloģijas katedras docētāju Artūru Šilovu ir tapis Docētāja pieredzes stāsta ieraksts par sinhronu un asinhronu studējošo savstarpējo mācīšanos tiešsaistē un klātienē. Medicīnas studējošajiem tika izveidota sistēma, kurā pieredzējušie speciālisti sagatavo vecāko kursu studējošos, kuri pēc tam nodod iegūtās teorētiskās zināšanas un prasmes citiem studējošajiem. Uz šī pamata tika izveidots izvēles studiju kurss, kurā katru semestri tiek sagatavoti vairāk nekā 40 studējošie. Lai nodrošinātu kvalitatīvu studiju kursu, tika izstrādāti īsi, konkrēti teorētiskie materiāli, kā arī ierakstīti detalizēti video.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Šilovs Artūrs [3]Created: 2024-01-01Modified: 2024-11-14
- Ieteikumi atgriezeniskās saites sniegšanai un saņemšanaiView more...Atgriezeniskā saite ir viens no formatīvas vērtēšanas stūrakmeņiem. Efektīva atgriezeniskā saite palīdz gan veiksmīgāk izprast mācīšanās mērķus, gan komunicēt mācīšanās progresu, kā arī virzīt mācīšanos uz jau tālākiem un personalizētākiem mācīšanās mērķiem. Šajā materiālā esam apkopojuši: atgriezeniskās saites veidus ar piemēriem to izmantošanā, 10 principus, kas būtiski efektīvas atgriezeniskās saites sniegšanai, 5 soļus atgriezeniskās saites komunicēšanai un padomus atgriezeniskās saites saņemšanai.Type: Informatīvs materiāls / Informative materialAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [3]Created: 2022-01-01Modified: 2023-10-26
- Mācīšanās un mācīšanas metodes un paņēmieni. Kā veicināt aktīvo un pašregulētu mācīšanos studiju procesā?View more...Materiāla mērķis ir piedāvāt studiju procesā īstenojamas, daudzveidīgas mācīšanās un mācīšanas metodes un paņēmienus, un rosināt docētājus izvērtēt veidus, kā veicināt studējošo mācīšanos un studiju rezultātu sasniegšanu studiju kursā. Materiāls adaptēts no Kevin Yee izstrādātā materiāla “Interactive Techniques”(2020)Type: Vadlīnijas / GuidelinesAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [3]Created: 2023-01-01Modified: 2023-10-31
- Mākslīgais intelekts augstākajā izglītībā. Artificial Intelligence in Higher EducationView more...[LV]Vadlīniju mērķis ir sniegt praktiskus ieteikumus docētājiem un studējošajiem mākslīgā intelekta izmantošanai, ierobežošanai un lietošanas apguvei studiju procesā.Type: Informatīvs materiāls / Informative materialAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [10]Created: 2024-01-01Modified: 2024-01-07
- Miro rīka lietošanas pamatiView more...Video tiek paskaidrots, kā izmantot Miro rīku grupu darbiem un sasvstarpējām mācīšanās aktivitātēm.Type: Video ieraksts / VideoAuthor: Strods Raimonds [2]Created: 2021-01-01Modified: 2024-06-03
- Pašvadīta mācīšanāsView more...Pašvadītas mācīšanās mērķis ir identificēt individuālās mācīšanās vajadzības, novērtēt savas zināšanas un prasmes, plānot studiju darbu izpildes procesu, uzraudzīt mācīšanās progresu un vajadzības gadījumā pielāgot izvēlētās mācīšanās metodes.Type: Prezentācija / PresentationAuthor: Kadakovska Zane [1]Created: 2021-01-01Modified: 2024-07-26
- Skatījums uz kumulatīvu vērtējumu no augstu likmju un zemu likmju vērtēšanas prizmasView more...Atbalsta materiāls ir vērtīgs resurss docētājiem, kas palīdzēs izprast un sabalansēt augstu un zemu likmju vērtēšanu izglītības procesā.Type: Informatīvs materiāls / Informative materialAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [2]Created: 2024-01-01Modified: 2024-08-21
- Studējošo savstarpējā vērtēšanaView more...Materiāla mērķis ir atbalstīt docētājus studējošo savstarpējās vērtēšanas īstenošanā un aktīvās mācīšanās organizēšanā, lai veicinātu augstāku studiju rezultātu sasniegšanu. Materiāla autori studējošo savstarpējo vērtēšanu definē kā mācīšanās un mācīšanas pilnveides procesu, kas atbalsta studējošo aktīvu līdzdalību, vērtējot vienam otra darbus un iegūstot informāciju par savu sniegumu, lai patstāvīgi vai savstarpējā mijiedarbībā ar docētāju mērķtiecīgi uzlabotu savu mācīšanās kvalitāti.Type: Vadlīnijas / GuidelinesAuthor: Jansone Jana [5]Created: 2023-01-01Modified: 2023-10-23
- Studiju organizācijas formu izvēles instrumentsView more...Studiju organizācijas formu izvēles instruments piedāvā iespēju docētājam testa jautājumu veidā pārdomāt sava studiju kursa saturu, plānu, pieejamo tehnisko nodrošinājumu un cituas aspektus, kas var būtiski ietekmēt studiju organizācijas formu, kas tiek ieviesta studiju kursā. Testa beigās docētājs saņems ieteikumus viņa studiju kursam piemērotākajām studiju organizācijas formām, kā arī nelielus skaidrojumus to ieviešanai studiju procesā.Type: Cits / OtherAuthor: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [3]Created: 2023-01-01Modified: 2024-06-03
- Video īslekcijas studiju procesāView more...Šis materiāls ir veltīts video lekciju izmantošanai studiju procesā. Tas sniedz padomus un ieteikumus par to, kā sagatavot un izmantot video lekcijas mācību procesā.Materiāls ir noderīgs resurss ikvienam, kurš vēlas izmantot video lekcijas kā efektīvu mācību rīku.Type: Informatīvs materiāls / Informative materialAuthor: Kadakovska Zane [2]Created: 2023-01-01Modified: 2024-06-03
- Video materiālu veidošana studiju procesamView more...Materiāls izveidots ar mērķi, lai atbalstītu docētājus kvalitatīvu, saprotamu un interesantu video materiālu izveidē, kas veicina studējošo mācīšanos un uzlabo studiju pieredzi. Materiāls sniedz ieskatu aspektos, kas jāņem vērā plānojot, filmējot un apstrādājot video materiālus ar pieejamajiem resursiem. Vadlīniju autori vērš uzmanību uz video pieaugošo nozīmi un dažādiem veidiem, kā video formātu var radoši izmantot studiju procesā.Type: Vadlīnijas / GuidelinesAuthor: Kadakovska Zane [4]Created: 2021-01-01Modified: 2023-10-25