Person:
Strods, Raimonds

Profile Picture
Email Address
raimonds.strods@rsu.lv
Birth Date
relationships.isProjectOf
relationships.isOrgUnitOf
Job Title
Last Name
Strods
First Name
Raimonds

Search Results

Now showing  1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Skills Tracking System as a Digital Solution for Student-Centred Learning (SkillTrack)
    SkillTrack project aims to integrate the understanding of self-directed learning, digital learning environments and skills tracking system in higher education to promote student’s learning experience, by bringing together partner universities from 4 different countries – Rīga Stradiņš University (Latvia), Arcada University of Applied Sciences (Finland), The Protestant University of Applied Sciences in Ludwigsburg (Germany), and Baskent University (Turkey). SkillTrack project team has develop a concept of a pedagogical framework and methodology in the context of self-directed learning, using a skills tracking system as a tool, to promote evidence-based discussion between public and educational institutions, and employers and to facilitate dialogue to align learning outcomes with the needs of the labour market to reduce skills mismatch. Erasmus+ project “Skills Tracking System as a Digital Solution for Student-Centred Learning (SkillTrack)” 2021-1-LV01-KA220-HED-000023077
    View more
    Type: Informatīvs materiāls / Informative material
    Author:   Grigoroviča Evita   [5]
    Created: 2023-01-01
    Modified: 2024-04-10
  • Thumbnail Image
    Portfolio metode. Metodiskais materiāls docētājiem
    Metodiskais materiāls ir veidots Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) akadēmiskajam personālam ar mērķi atbalstīt portfolio kā mācīšanas un mācīšanās metodes ieviešanu studiju procesā. Portfolio izglītībā, profesionālajā un personīgajā izaugsmē ir dokumentēts refleksīvs pieredzes apkopojums, kas ir uzskatāms par pierādījumu tam, kādas kompetences studējošais ir apguvis un spēj demonstrēt. Portfolio ir spēcīgs izglītības instruments, lai veicinātu studējošo atbildības uzņemšanos par savu mācīšanos ļautu novērtēt studējošo sniegumu plašākā kontekstā, uzņemoties risku, izstrādājot radošus risinājumus un izdarot secinājumus pašiem par savu veikumu. Iespējams izdalīt vairākus portfolio līmeņus, kas sniedz ieskatu par portfolio mērķi un tā izmantošanu dažādos studiju procesa posmos: kursa portfolio, programmas portfolio, izaugsmes portfolio, labāko darbu portfolio.
    View more
    Type: Vadlīnijas / Guidelines
    Author:   Pommere Liene   [3]
    Created: 2020-01-01
    Modified: 2023-10-24