Person:
Jansone-Ratinika, Nora

Profile Picture
Email Address
Nora.Jansone-Ratinika@rsu.lv
Birth Date
relationships.isProjectOf
relationships.isOrgUnitOf
Job Title
Last Name
Jansone-Ratinika
First Name
Nora

Search Results

Now showing  1 - 3 of 3
Mākslīgais intelekts augstākajā izglītībā
Thumbnail Image
[LV]Vadlīniju mērķis ir sniegt praktiskus ieteikumus docētājiem un studējošajiem mākslīgā intelekta izmantošanai, ierobežošanai un lietošanas apguvei studiju procesā.
Type: Informatīvs materiāls / Informative material
Author: Puriņa-Biezā Katrīna Elizabete [10]
Created: 2024-01-01
Modified: 2024-01-07
Skills Tracking System as a Digital Solution for Student-Centred Learning (SkillTrack)
Thumbnail Image
SkillTrack project aims to integrate the understanding of self-directed learning, digital learning environments and skills tracking system in higher education to promote student’s learning experience, by bringing together partner universities from 4 different countries – Rīga Stradiņš University (Latvia), Arcada University of Applied Sciences (Finland), The Protestant University of Applied Sciences in Ludwigsburg (Germany), and Baskent University (Turkey). SkillTrack project team has develop a concept of a pedagogical framework and methodology in the context of self-directed learning, using a skills tracking system as a tool, to promote evidence-based discussion between public and educational institutions, and employers and to facilitate dialogue to align learning outcomes with the needs of the labour market to reduce skills mismatch. Erasmus+ project “Skills Tracking System as a Digital Solution for Student-Centred Learning (SkillTrack)” 2021-1-LV01-KA220-HED-000023077
Type: Informatīvs materiāls / Informative material
Author: Grigoroviča Evita [5]
Created: 2023-01-01
Modified: 2024-04-10
Learning and Teaching During Covid-19: Survey Findings
Thumbnail Image
Rīgas Stradiņa universitāte (RSU), tāpat kā citas augstākās izglītības iestādes pasaulē, proaktīvi reaģējot uz globālo pandēmiju, 2020. gada 11. martā pārtrauca lekcijas klātienē, ierobežojot klātienes nodarbību nepieciešamību. Šajā situācijā izšķiroša nozīme bija katras augstākās izglītības iestādes līdzšinējai gatavībai nodrošināt ne tikai tehnoloģijām pilnveidotu, bet arī tehnoloģijām balstītu studiju procesu. Līdz ar to šī brīža galvenā pētnieciskā problēma bija, kā palīdzēt akadēmiskajam personālam tehniskā atbalsta vajadzībās un iezīmēt izglītības potenciālu, vadlīnijas studentiem, kā patstāvīgi strādāt pie satura un sasniegt paredzētos mācību rezultātus.
Type: Publikācija / Publication
Author: Jansone-Ratinika Nora [5]
Created: 2021-01-01
Modified: 2024-05-16