Rehabilitācija
Browse
Browsing Rehabilitācija by Subject "Cerebrālā trieka"
Results Per Page
Sort Options
- Komunikācijas funkciju klasifikācijas sistēma (Communication function classification system) (CFCS)View more...Šīs sistēmas mērķis ir klasificēt indivīdu ar Cerebrālo Trieku ikdienas komunikāciju vienā no pieciem līmeņiem. CFCS koncentrē uzmanību uz Pasaules Veselības Organizācijas (PVO) noteiktās Starptautiskās funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācijas (SFK) aktivitāšu un līdzdalības līmeņiem. Nosakot CFCS līmeni, tiek ņemtas vērā visas komunikācijas metodes. Tās ietver runas lietošanu, žestus, uzvedību, acu skatienu, sejas izteiksmi, kā arī alternatīvo un augmentatīvo komunikāciju (AAK). AAK sistēmas ietver roku zīmes, attēlus, komunikācijas dēļus, komunikācijas grāmatas un runāšanas ierīces, kuras sauc arī par balss komunikācijas palīgierīcēm vai runu ģenerējošām ierīcēm. Klasifikācija lietota darbā: Sabīne Mackeviča. Komunikācijas funkciju novērtējums jaunākā skolas vecuma bērniem ar cerebrālo trieku, 2014.Type: Publikācija / PublicationAuthor: Mackeviča Sabīne [1]Created: 2014-01-01Modified: 2023-12-02
- Ortožu pielietojums rehabilitācijā bērniem ar cerebrālo triekuView more...Ortožu pielietojums rehabilitācijā bērniem ar cerebrālo trieku ir instruments ar kura palīdzību var novērtēt ortozes nepieciešamību un veidu, kā arī ārstniecības personu zināšanas par dažādiem tehniskajiem palīglīdzekļiem un to veidiem. Psihometriskās īpašības skat. darbā: Alisa Glotova. Ārstu un funkcionālo speciālistu informētība par ortožu daudzveidību un instrumenta "Ortožu pielietojums rehabilitācijā bērniem ar cerebrālo trieku” tulkošana latviešu valodā, 2016.Type: Publikācija / PublicationAuthor: Glotova Alisa [1]Created: 2016-01-01Modified: 2023-12-06
- Thomas-Stonell un Greenberg siekalošanās biežuma un pakāpes izvērtēšanas skala (Thomas-Stonell and Greenberg Classification for Drooling)View more...Siekalošanās izvērtēšanas skalu aprakstījis Thomas-Stonell un Greenberg. Ar anektas palīdzību veikta siekalošanās pakāpes un biežuma izvērtēšana. Novērtēšanas instruments lietots šajos noslēguma darbos: Līga Savicka. Jaunākā skolas vecuma bērnu ar cerebrālo trieku oromotoro funkciju raksturojums, 2014.Type: Publikācija / PublicationAuthor: Savicka Līga [5]Created: 2014-01-01Modified: 2024-01-15